ALSÓNEMESAPÁTI - CSILLAGHEGY - CSÁCS - ZALAEGERSZEG

Jelzése: piros sáv piros sáv, Táv: 13 km, szintkülönbség 300 m
(a Zalai-dombság (kelet) turistatérképen található).

Alsónemesapátiba legkönnyebben vonaton jutunk el Nagykanizsa vagy Szombathely felől.

Nyugat felé átmegyünk a Szévíz-patak hídján, majd a falu főutcáján jobbra fordulunk, észak felé. Kb. másfél km-t haladva az aszfaltúton, egy útelágazásnál elérjük a  piros sáv jelzést. Ezen balra megyünk és ezt követjük végig utunk során.

1200 m után élesen balra letérünk a műútról és hamarosan beérünk a szőlőhegybe. Egy szép horhoson jutunk fel az első dombtetőre, ahol egy keresztnél jobbra kanyarodunk. Ezután kb. 1 km hosszan szép kilátást nyújtó, szőlők között kanyargó úton járunk. Átmegyünk egy magasfeszültségű vezeték alatt és kb. 200 m után - erdőszélen haladva - balra fordulunk. Újabb fél km, és a piros jelzés jobbra lekanyarodik egy szép erdőbe. A völgy alján továbbmegyünk balra az erdőben. A mellettünk lévő vízmosásban több forrás is fakad. Ezután egy telepített fenyvesben jobbra jutunk fel a következő dombhátra. A tetőn balra indul egy  piros háromszög jelzés. Ha errefelé indulunk, kb. 1 km-rel hosszabb úton két kápolnát is érinthetünk, útközben csodálatos panorámával.

Ha a rövidebb úton, a piros sáv mentén megyünk, előbb leereszkedünk egy völgybe, majd felkapaszkodunk egy tetőre, ahol újra találkozunk a piros háromszöggel. Utána egy szép horhos következik lefelé, és kiérünk a szőlőhegyből. Egy kis tó mellett találkozunk a zöld jelzéssel.

A továbbiakban a két jelzés együtt halad.

Beérünk Csácsra, ahol a templom utáni első utcán jobbra megyünk. A falu végén áthaladunk a Felső-Válicka fölött és beérünk a zalaegerszegi parkerdőbe. A parkerdő végén a főút mentén jobbra kanayrodunk. Kb. másfél km-t megtéve érjük el Zalaegerszeg központját.