SÖJTÖR - PUSZTAEDERICS - RÁDIHÁZA

Jelzése: kék kereszt kék kerszt, zöld kereszt zöld kerszt, zöld sáv zöld sáv és kék sáv kék sáv
Táv: 11 km, szintemelkedés: 260 m
(a Zalai-dombság (kelet) turistatérképen található).

Söjtör megközelíthető közvetlenül autóbusszal Budapestről, Letenyéről, Nagykanizsáról és Zalaegerszegről. Az autóbuszról a falu középső megállójánál szálljunk le. Innét déli irányban kb. 50 m megtétele után balra egy parkban megtaláljuk a haza bölcsének, Deák Ferencnek a szülőházát, ahol jelenleg emlékszobát és időszakos kiállításokat tekinthetnek meg az érdeklődők, s amely egyben TKM bélyegzőhely is.

A kastélytól a kék kereszt kék kereszt jelzésen indulunk el, így haladunk a falu főutcáján déli irányba kb. 1 km-t. Ekkor a jelzés jobbra egy földőútra tér, ezt követően erdősáv mellett haladunk a Felső-Válicka völgyéig, ahol elérjük a zöld kereszt jelzést, mely kb. 50 m hosszan együtthalad a kék kereszttel.

Mostantól a zöld kereszt zöld kereszt jelzést követve, egy kis hídon átkelve, balra kanyarodunk és kb. másfél km-t haladunk a Válicka mentén déli irányba. Ekkor elérjük a zöld négyzet jelzést.

Itt rövid kitérőt tehetünk a pusztaszentlászlói halastóhoz, ahova a zöld négyzet zöld négyzet jelzésen jutunk el kb. 300 m után. A halastó szép kiránduló- és horgászhely.

Továbbra is a zöld kereszt zöld kereszt jelzésen haladva felkapaszkodunk egy emelkedőre, ahol a vadászlestől gyönyörő kilátás nyílik minden irányba. A jelzést követve földúton érünk Pusztaedericsre, ahol megleljük a zöld sáv zöld sáv jelzést. Ezen egyenesen indulunk tovább, végig a falun, míg egy horhoson keresztül feljutunk egy tetőre.

A tetőn jobbra tér jelünk, szép erdei úton haladunk, míg elérjük a kék sáv jelzést. Innen jobbra a kék és zöld jelzés együtt halad a Gáni-hegyen. Hamarosan elérjük a kék kereszt jelzést. Forduljunk balra, továbbra is a kék sáv zöld sáv kék-zöld jelet követve. Kb. 200 m után a kék és zöld jel különválik, de mindkettő Rádiházára vezet. Ha a kék jelzésen haladunk, szép szőlőhegyi pincék között sétálva érünk Rádiházára.

Rádiháza nevezetessége a nemzetközi hírű méntelep, és a nyaranta megrendezett lovasversenyek. A faluban az italboltban van a Dél-Dunántúli Kéktúra bélyegzője, a lovasiskola bejárata - a faragott székelykapu - mögött pedig a Rockenbauer emléktúra bélyegzője található.

kék sáv kék jelzés a falu vége után javított úton vezet a vasúti megállóhoz. Innen vonattal juthatunk Zalaegerszegre, illetve a másik irányba, Rédicsre.

Bélyegzés: Söjtör, Pusztaederics, Rádiháza.