image1 image1 image1 image1

TÜRJE - SÉNYE - VINDORNYASZŐLŐS

Jelzése: kék kereszt kék kereszt, sárga sáv sárga sáv, sárga kereszt sárga kereszt
Táv: 15 km, szintkülönbség: 220 m
(a Zalai-dombság (kelet) turistatérképen található).

Türjére vonattal, vagy autóbusszal utazhatunk Sümeg, Zalaszentgrót vagy Zalaegerszeg felől. A türjei XIII. századi műemlék templomtól indulunk a kék kereszt kék kereszt mentén, elhaladva a volt premontrei rendház mellett (itt van a TKM bélyegző), balra fordulunk egy kisebb parkon keresztül.

A falu végén jobba rátérünk egy keskeny aszfaltútra, majd kb. 300 méter után elkanyarodunk balra. Az út végénél egy keresztnél jobbra, majd elérve egy fás bokorsort, balra fordulunk. A bokorsor mentén megyünk egyenesen, mígnem keresztezzük a sárga jelzést, ahol egy nagy tölgyfát megkerülve haladunk tovább a kék kereszt jelzésen. Kb. 2 km után újra találkozunk a sárga sáv sárga jellel.

Itt ennek az egyenesen menő ágán megyünk tovább. Úgy 250 méternyire egy diófánál balra fordulunk és a szőlőhegybe jutunk. 1 km megtétele után szántóföldeket elérve, balra ereszkedünk le újabb pincék közé. Elérünk egy műutat, de nem megyünk le rá, hanem a műút mellett lévő földúton haladunk balra.

Kb. 200 m után keresztezzük a műutat és felmegyünk a szőlőhegy gerincére. A hegytető után nem sokkal a sárga jelzés balra foldul, de mi megyünk tovább egyenesen a sárga kereszt sárga kereszt mentén. Egy nagy szelídgesztenyefa mellett kicsit jobbra megyünk és itt ereszkedünk le a völgybe.

A völgyben egy szélesebb földúton haladunk tovább, majd egy erdő mellett balra fordulunk és egy emelkedőn feljutva, az erdőből kiérve már láthatjuk a sényei dombokat. Egy völgyben leereszkedünk a sényei bekötőútra.

Ezen balra fordulunk és hamarosan Sényén vagunk. Itt újra elérjük a sárga sáv sárga jelzést, és e mentén megyünk végig a falun.

A falu végén balra majd egy emelkedő után jobbra fordulunk, és hamarosan leérünk Vindornyaszőlősre.

Innen autóbusszal mehetünk Sümegre vagy Keszthelyre.